Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Zarząd Dróg i Zieleni w Pile
Strona główna » Zarząd Dróg i Zieleni w Pile » Podstawa i przedmiot działalności
Szukaj

Zarząd Dróg i Zieleni w Pile: Podstawa i przedmiot działalności



Podstawa działania

UCHWAŁA NR XXVIII/340/08
RADY MIASTA PIŁY
z dnia 25 listopada 2008 r.

zmieniająca uchwałę Nr XI/101/07 Rady Miasta Piły z dnia 26 czerwca 2007 r. w sprawie połączenia jednostek budżetowych o nazwach: Miejski Zarząd Dróg w Pile
oraz Zarząd Zieleni i Cmentarzy Komunalnych w Pile

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568; z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, Nr 167 poz. 1759; z 2005 r. Nr 172 poz.1441, Nr 175 poz. 1457; z 2006 r. Nr 17 poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327; Nr 173, poz. 1218), art. 20 ust. 2 i art. 21 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104,    Nr 169 poz. 1420; z 2006 r. Nr 45 poz. 319, Nr 170, poz. 1217, Nr 170, poz. 1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz. 1832; z 2007 r. Dz. U. 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791, Nr 140, poz. 984), art. 78 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880; Dz. U. z 2005 r. Nr 113, poz. 954, Nr 130, poz. 1087, Dz. U. z 2007 r. Nr 75, poz. 493, Nr 176, oraz art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115, Nr 23, poz. 136 z Nr 192, poz. 1381 oraz z 2008 r. Nr 54, poz. 326), Rada Miasta Piły uchwala, co następuje:

§ 1

W statucie Zarządu Dróg i Zieleni w Pile stanowiącym załącznik do Uchwały Nr XI/101/07 Rady Miasta Piły z dnia 26 czerwca 2007 r. w sprawie połączenia jednostek budżetowych o nazwach:
Miejski Zarząd Dróg w Pile oraz Zarząd Zieleni i Cmentarzy Komunalnych w Pile wprowadza się następujące zmiany:

1) § 3 otrzymuje nowe brzmienie:

„ § 3. Zarząd działa na podstawie przepisów prawa, a w szczególności na podstawie:

1/ ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.),
2/ ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.),
3/ ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz.U. z 2000 r. Nr 23, poz. 295 ze zm.),
4/ ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. Nr 92, poz. 880 ze zm.),
5/ ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 ze zm.),
6/ ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zm.),
7/ ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 ze zm.),
8/ ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz.U. Nr 62, poz. 627 ze zm.),
9/ ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005 r.      Nr 236, poz. 2008 ze zm.),
10/ ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz.U. z 1997 r.Nr 9, poz. 43 ze zm.),
11/ przepisów prawa miejscowego,
12/ niniejszego Statutu.

2) § 7 ust. 1 otrzymuje następujące brzmienie:

„1. W skład Zarządu wchodzą następujące stanowiska kierownicze i komórki organizacyjne:

1) dyrektor,
2) zastępca dyrektora,
3) główny księgowy,
4) dział terenów zieleni,
5) dział dróg,
6) dział cmentarzy komunalnych,
7) dział finansowo-księgowy,
8) dział organizacyjno-gospodarczy,
9) stanowisko ds. zamówień publicznych.„

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Piły.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2009 r.

 

UZASADNIENIE

do Uchwały Nr XXVIII/340/08 Rady Miasta Piły
z dnia 25 listopada 2008 r. w sprawie połączenia jednostek budżetowych
o nazwach: Miejski Zarząd Dróg w Pile oraz Zarząd Zieleni i Cmentarzy Komunalnych w Pile

     Zmiana Statutu Zarządu Dróg i Zieleni w proponowanym zakresie związana jest z likwidacją z dniem 31.XII.2008 r. gospodarstwa pomocniczego pn. Cmentarze Komunalne - Gospodarstwo Pomocnicze Zarządu Dróg i Zieleni w Pile funkcjonującego przy tej jednostce budżetowej.

     Zadanie utrzymania i eksploatacji cmentarza komunalnego oraz świadczenie usług z tym związanych po 31.XII.2008 r.przejęte zostaną przez utworzony dział cmentarzy komunalnych w Zarzadzie Dróg i Zieleni. Składniki majątkowe, należności i zobowiązania oraz pracowników likwidowanego gospodarstwa pomocniczego przejmie Zarząd Dróg i Zieleni w Pile przy którym gospodarstwo funkcjonowało.


UCHWAŁA NR XI/101/07

RADY MIASTA PIŁY

z dnia 26 czerwca 2007 r.

 

w sprawie połączenia jednostek budżetowych o nazwach:
Miejski Zarząd Dróg w Pile oraz Zarząd Zieleni i Cmentarzy Komunalnych w Pile

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.
z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568; z 2004 r. Nr 102 poz. 1055,
Nr 116 poz. 1203, Nr 167 poz. 1759; z 2005 r. Nr 172 poz.1441, Nr 175 poz. 1457; z 2006 r. Nr 17 poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327) oraz art. 20 ust. 2 i art. 21 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169 poz. 1420; z 2006 r. Nr 45 poz. 319, Nr 170, poz. 1217, Nr 170, poz. 1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz. 1832) oraz art. 78 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880) oraz art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2086; Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703; Dz. U. z 2005 r. Nr 163, poz. 1362, Nr 163, poz. 1364, Nr 169, poz. 1420, Nr 172, poz. 1440, Nr 172, poz. 1441, Nr 179, poz. 1486; Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708, Nr 104, poz. 711, Nr 170, poz. 1217) w związku z przepisami uchwały Nr VII/55/07 Rady Miasta Piły z dnia 6 marca 2007 r. w sprawie wyrażenia woli przekazania do Zarządu Zieleni i Cmentarzy Komunalnych w Pile zadań w zakresie bieżącego utrzymania gminnych dróg i mostów oraz uchwały Nr X/92/07 Rady Miasta Piły z dnia 29 maja 2007 r. w sprawie utworzenia jednostki budżetowej – Miejskiego Zarządu Dróg w Pile, Rada Miasta Piły uchwala, co następuje.

§ 1

Postanawia się połączyć z dniem 01 września 2007 r. Miejski Zarząd Dróg w Pile z Zarządem Zieleni
i Cmentarzy Komunalnych w Pile poprzez likwidację Miejskiego Zarządu Dróg w Pile i przekazanie jego zadań oraz mienia służącego ich wykonywaniu Zarządowi Zieleni i Cmentarzy Komunalnych
w Pile.

 §2

1.       Zmienia się nazwę Zarządu Zieleni i Cmentarzy Komunalnych w Pile na Zarząd Dróg i Zieleni  w Pile, zwany dalej Zarządem.

2.       Nadaje się statut Zarządowi Dróg i Zieleni w Pile, który stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

3.       Na dzień 31 sierpnia 2007 r. sporządzona zostanie pełna inwentaryzacja składników majątkowych przeznaczonych do przekazania w administrowanie Zarządowi.

4.       Zarząd rozpocznie działalność z dniem 01 września 2007 r.

§ 3

1.       Poszerza się dotychczasowy przedmiot działalności: wykonywanie zadań własnych Gminy Piła w zakresie ochrony terenów zieleni oraz zadania w zakresie eksploatacji i obsługi ekonomicznej terenów zieleni, cmentarzy komunalnych i lasów komunalnych o działalność związaną z wykonywaniem zadań zarządcy dróg gminnych położonych na terenie Miasta Piły.

2.       Szczegółowy zakres zadań Zarządu określa Statut.

§ 4

1.       Zarząd rozlicza się z budżetem Gminy Piła.

2.       Za zobowiązania Zarządu odpowiada Gmina Piła.

§ 5

1.       Zarząd kontynuuje realizację praw i obowiązków wynikającą z dotychczasowych umów zawartych przez Zarząd Zieleni i Cmentarzy Komunalnych w Pile w ramach dotychczasowego przedmiotu działania.

2.       Zarząd wstępuje w prawa i obowiązki, wynikające z dotychczasowych umów zawartych przez Gminę Piła, przekazanych do realizacji Miejskiemu Zarządowi Dróg w Pile. Określenie faktycznego stanu realizacji przedmiotów poszczególnych umów, zostanie dokonana według stanu na dzień 31.08.2007 r. w drodze inwentaryzacji i sporządzonego na jej podstawie protokółu zdawczo-odbiorczego.

3.       Zarząd wstępuje w prawa i obowiązki, wynikające z umów o pracę zawartych z pracownikami likwidowanej jednostki.

§ 6

1.       Zarząd przejmuje w administrowanie mienie likwidowanej jednostki, dotyczące dróg gminnych i infrastruktury z nimi związanej.

2.       Przekazanie nastąpi na podstawie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych, w tym: środków trwałych, wyposażenia, należności, zobowiązań, umów, zaangażowania środków, sporządzonej na dzień 31.08.2007 r.

3.       Przekazywane składniki majątku będą ujęte w księgach rachunkowych w ewidencji bilansowej Zarządu.

4.       Zobowiązuje się Prezydenta Miasta Piły do sukcesywnej regulacji praw władania majątkiem przez Zarząd.

§ 7

1.       Zarząd osiąga dochody z następujących źródeł:

1)       z opłaty pokładnego,

2)       z opłaty pobieranej w związku z wydawaniem decyzji za zajęcie pasa drogowego, lokalizację zjazdu lub przebudowę zjazdu,

3)       z innych źródeł, przewidzianych odrębnymi przepisami.

2.       Dochody uzyskane przez Zarząd stanowią dochód budżetu Gminy Piła.

 § 8

 1.       Wydatkami Zarządu są:

1)       koszty materiałowe,

2)       koszty usług obcych,

3)       wynagrodzenia i świadczenia pochodne,

4)       podatki i opłaty,

5)       dotacje dla gospodarstwa pomocniczego,

6)       inne wydatki, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 § 9

Pracownicy likwidowanej jednostki stają się pracownikami Zarządu.

 § 10

 Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Piły.

 §11

1.       Z dniem 01 września 2007 r. traci moc Uchwała nr X/92/07 Rady Miasta Piły z dnia 29 maja 2007 r. w sprawie utworzenia jednostki budżetowej – Miejskiego Zarządu Dróg w Pile.

2.       Z dniem 01 września 2007 r. traci moc Uchwała nr L/610/2006 Rady Miasta Piły z dnia 27 czerwca 2006 r. w sprawie nadania statutu Zarządowi Zieleni i Cmentarzy Komunalnych w Pile.

§ 12

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


STATUT ZARZĄDU DRÓG I ZIELENI W PILE

 I. Postanowienia ogólne

 § 1

Jednostka budżetowa zwana dalej Zarządem nosi nazwę Zarząd Dróg i Zieleni w Pile.

 § 2

 1.       Siedzibą Zarządu Dróg i Zieleni w Pile jest miasto Piła.

2.       Zarząd działa na terenie miasta Piły.

 § 3

1.       Zarząd działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności na podstawie przepisów:

1)       ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, ze zm.),

2)       ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880, ze zm.),

3)       ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz.2086, ze zm.),

4)       ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2003r. Nr 58, poz. 515, ze zm.),

5)       ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, ze zm.),

6)       ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, (tj. Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz.2603, ze zm.),

7)       ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. nr 62, poz. 627 ze zm.),

8)       ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2005 r. nr 236, poz. 2008),

9)       innych przepisów prawa miejscowego,

10)   niniejszego Statutu.

Rozdział II. Przedmiot działalności

 § 4

1.       Zarząd zarządza terenami zieleni oraz drogami gminnymi w granicach administracyjnych miasta Piły.

2.       Przedmiotem działalności Zarządu jest zapewnienie realizacji zadań własnych Gminy Piła
w zakresie:

1)       bieżącego utrzymania i ochrony terenów zieleni, lasów komunalnych i cmentarzy komunalnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą,

2)       bieżącego utrzymania gminnych dróg i obiektów inżynieryjnych z nimi związanych, tzn.:

a)       remonty dróg, chodników, kładek, mostów i schodów oraz pozostałych obiektów inżynieryjnych za wyjątkiem: wiat przystankowych, sieci wodno-kanalizacyjnej oraz oświetlenia,

b)       zimowe i letnie utrzymanie dróg, chodników, kładek, mostów i schodów,

c)       utrzymanie oznakowania poziomego i pionowego ulic,

d)       obsługa i utrzymanie sygnalizacji świetlnej,

e)       utrzymanie pomników.

3)       inwestycji w zakresie prowadzonej działalności, z wyjątkiem: budowy, przebudowy, rozbudowy i modernizacji dróg.

 3.       Podstawową działalnością Zarządu dotyczącą terenów zieleni jest przede wszystkim:

1)       prowadzenie ewidencji stanu zieleni miejskiej,

2)       kontrola stanu terenów zieleni i ich utrzymanie,

3)       uzgadnianie wniosków na czasowe zajęcie terenów zieleni, egzekwowanie ochrony roślinności i warstwy ziemi urodzajnej w trakcie wykonawstwa robót i renowacji tych terenów,

4)       przygotowywanie decyzji administracyjnych zezwalających na usunięcie drzew i krzewów oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych z tym związanych,

5)       uzgadnianie lokalizacji inwestycji kolidujących z zielenią miasta,

6)       kierowanie wniosków o ukaranie jednostek i osób dopuszczających się niszczenia zieleni,

7)       współdziałanie z Wojewódzkim Konserwatorem Przyrody w zakresie ochrony przyrody,

8)       uzgadnianie sposobu zmiany przeznaczenia terenów, na których znajduje się starodrzew,

9)       nadzór, kontrola oraz współdziałanie z właściwymi jednostkami w tym z   Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w zakresie utrzymania terenów  zieleni miejskiej oraz rekultywacja terenów miasta,

10)   współudział w tworzeniu planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zachowania
i tworzenia terenów zieleni miejskiej jako ekosystemu,

11)   koordynowanie, nadzorowanie prawidłowości i terminowości zabiegów pielęgnacyjnych, renowacyjnych terenów zieleni i gospodarki leśnej lasów komunalnych,

12)   prowadzenie prac i nadzór nad właściwym zagospodarowaniem, kształtowaniem i eksploatacją gminnych terenów zieleni, placów zabaw, małej architektury i pomników,

13)   bieżące utrzymanie i eksploatacja cmentarzy komunalnych oraz świadczenie usług z tym związanych,

14)   opracowywanie i realizacja rocznych i wieloletnich programów rozwoju zieleni i operatów leśnych,

15)   udział w odbiorach nowych terenów zieleni, będących w gestii różnych użytkowników,

16)   opracowywanie i realizacja planów inwestycyjnych i remontowych terenów zieleni, w tym cmentarzy oraz przygotowywanie niezbędnych dokumentacji,

17)   sprawowanie nadzoru w zakresie przygotowania dokumentacji projektowo-kosztorysowych
i prawnych, współpraca przy opiniowaniu założeń techniczno-ekonomicznych,

18)   przygotowywanie kosztorysów inwestorskich i organizacja przetargów na roboty na terenie miasta,

19)   kontrola prawidłowości przebiegu prac remontowych i inwestycyjnych na terenach zieleni oraz kontrolowanie prawidłowości rozliczeń tych przedsięwzięć,

20)   opracowywanie projektów planów finansowych oraz kontrola prawidłowości ich wykonania
w trakcie realizacji zadań budżetowych i inwestycyjnych dotyczących terenów zieleni,

21)   opracowywanie sprawozdań z przebiegu wykonania budżetu,

22)   udostępnianie terenów zieleni na potrzeby organizacji imprez,

23)   określanie warunków i udzielanie zgody na czasowe umieszczanie reklam na gminnych terenach zieleni oraz pobierania opłat z tego tytułu.

 4.       Podstawową działalność Zarządu dotyczącą dróg gminnych jest przede wszystkim:

1)       prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom, a także sporządzanie informacji o drogach publicznych,

2)       przygotowywanie decyzji administracyjnych zezwalających na zajęcie pasa drogowego, lokalizację i przebudowę zjazdów z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych,

3)       utrzymanie nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, parkomatów, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,

4)       przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,

5)       przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich,
ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego,

6)       wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających,

7)       przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,

8)       przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska, mogącym powstać lub powstającym w następstwie utrzymania dróg,

9)       wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,

10)   dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,

11)   utrzymanie oznakowania poziomego i pionowego ulic,

12)   obsługa i konserwacja urządzeń sygnalizacji świetlnej,

13)   utrzymywanie przykanalików i wpustów (elementów odwodnienia drogi),

14)   wykonywanie innych zadań nie wynikających z ustawy o drogach publicznych i Prawo
o ruchu drogowym, w tym zadań z zakresu organizacji systemu informacji miejskiej,

15)   opracowywanie projektów planów finansowania remontów, utrzymania, ochrony dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz kontrola prawidłowości realizacji tych zadań i ich rozliczeń,

16)   opracowywanie sprawozdań z przebiegu wykonania budżetu.

Rozdział III. Gospodarka finansowa

§ 5

Zarząd prowadzi gospodarkę finansową na zasadach przewidzianych w ustawie o finansach publicznych i aktach prawnych do niej wykonawczych oraz w ustawie z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości, przy uwzględnieniu przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.

§ 6

 Odpowiedzialność za gospodarkę finansową Zarządu ponoszą Dyrektor Zarządu i w zakresie mu powierzonym – Główny Księgowy Zarządu.

 Rozdział IV. Organizacja Zarządu

 § 7

 1.       W skład Zarządu wchodzą następujące stanowiska kierownicze i komórki organizacyjne:

1)       dyrektor,

2)       zastępca dyrektora,

3)       główny księgowy,

4)       dział terenów zieleni,

5)       dział dróg,

6)       dział finansowo-księgowy,

7)       dział organizacyjno-gospodarczy,

8)       biuro radcy prawnego i zamówień publicznych.

Na czele komórek organizacyjnych stoją kierownicy.
Komórki organizacyjne dzielą się na stanowiska pracy, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 146, poz. 1222).
Podziału komórek organizacyjnych na stanowiska pracy dokonuje Dyrektor Zarządu.
 

§ 8

 Jednostką budżetową kieruje Dyrektor, zatrudniany i zwalniany przez Prezydenta Miasta Piły.
Zwierzchnikiem służbowym Dyrektora jest Prezydent Miasta Piły.
 

§ 9

1.       Do zadań Dyrektora Zarządu należy w szczególności:

1)       reprezentowanie Zarządu na zewnątrz,

2)       racjonalne gospodarowanie funduszami i składnikami majątku pozostającymi w dyspozycji Zarządu,

3)       opracowywanie planów działania Zarządu i przedkładanie sprawozdań z ich wykonania,

4)       przekazywanie Prezydentowi Miasta Piły informacji na temat sytuacji finansowej i bieżącej działalności Zarządu.

2.       W stosunkach z innymi podmiotami Dyrektor działa na podstawie pełnomocnictwa udzielonego mu przez Prezydenta Miasta Piły.

3.       Dyrektor w imieniu Zarządu dokonuje czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec
pracowników Zarządu.

 § 10

Wymagania kwalifikacyjne i zasady wynagradzania pracowników Zarządu określają przepisy odrębne.

Rozdział V. Postanowienia końcowe

 § 11

Zmiany niniejszego statutu wymagają uchwały Rady Miasta Piły.

 

   

wstecz