Piła , dnia 01.06.2016 r
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty
Niniejszym informuję, że w prowadzonym przez Zarząd Dróg i Zieleni w Pile postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn: „ Oczyszczanie letnie i zimowe ulic, placów i chodników na terenie miasta Piły”
Zamawiający zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych dokonał wyboru jako najkorzystniejszej oferty złożonej przez:
ALTVATER PIŁA Spółka z o.o.
Ul. Łączna 4A
64 – 920 Piła
Cena brutto – 10.177.776,79 zł
Gotowość podjęcia działań w ciągu 15 min
Przedmiotową decyzję Zamawiający uzasadnia tym, iż oferta niniejsza Wykonawcy uzyskała największą liczbę punktów w wyniku oceny przeprowadzonej przez Zamawiającego na podstawie kryteriów wskazanych w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
Jednocześnie Zamawiający informuje, iż w w/w przetargu ofertę złożyli następujący Wykonawcy
ALTVATER PIŁA Spółka z o.o. ul. Łączna 4A; 64 – 920 Piła- cena brutto – 10.177.776,79 zł; gotowość podjęcia działań w ciągu 15 min – 100,00 pkt
Dziękujemy i zapraszamy do składania ofert
Zamawiający informuje o otrzymaniu następujących pytań do przetargu:
Pytanie nr 1
SIWZ i Ogłoszenie muszą zawierać jednakowe informacje i żądania – w szczególności termin otwarcia ofert i termin związania ofertą musi być taki sam.
Wnosimy o doprecyzowanie dokumentacji przetargowej w tym zakresie.
Odp.
Zamawiający informuje o zamienia terminu składania i otwarcie ofert. Nowy termin zostanie uwzględniony w zmienionej treści SIWZ.
Pytanie nr 2
Wykonawca ma wątpliwość co do prawidłowości podanego sposobu liczenia punktów. Zdaniem Wykonawcy jest on nieprawidłowy w odniesieniu do punktów za czas reakcji.
Zdaniem Wykonawcy powinno to wyglądać następująco: O = (najniższy spośród czasów zadeklarowany przez Wykonawców / czas zadeklarowany w ofercie badanej) x waga kryterium.
Z SIWZ powinno również wynikać, że przy liczeniu czas będzie podany w minutach. Zdaniem Wykonawcy należy również wykreślić pkt 3 mówiący, że punkty przyznane przez poszczególnych członków komisji podlegają sumowaniu.
Wnosimy o wyjaśnienie sposobu liczenia punktów i/lub doprecyzowanie dokumentacji przetargowej w tym zakresie.
Odp.
Zamawiający przychyla się do uwagi o konieczności treści wzoru.
W przypadku podania przez wykonawcę czasu w innej jednostce niż minuty, wówczas w toku obliczania punktów inna jednostka zostanie przeliczona na minuty.
Zamawiający przychyla się do sugestii wykreślenia zapisu o sumowaniu punktów obliczonych przez członków komisji.
Pytanie nr 3
Zamawiający wskazał dwa adresy e-mail do kontaktu. Wnosimy o wyraźne wskazanie, że wysłanie oświadczenia na którykolwiek ze wskazanych adresów jest traktowane jako poprawnie zaadresowane i będzie traktowane jako doręczone.
Odp.
Zamawiający informuje, iż przesłanie korespondencji choćby pod jeden tylko z podanych adresów mailowych jest wiążące.
Pytanie nr 4
Co Zamawiający rozumie pod pojęciem „nie dopuszczać do powstawania błota śniegowego na jezdni”? Kiedy Zamawiający uzna, że Wykonawca dopuścił się naruszenia umowy w tym zakresie, a kiedy nie?
Odp.
Przez dopuszczenie do powstania błota pośniegowego w stopniu większym niż wynikający z intensywności opadów.
Pytanie nr 5
Zamawiający podaje, że Wykonawca ma nie stosować środków chemicznych na chodnikach. Czy chodzi tylko o chlorek sodu i wapnia, które zdefiniowano powyżej jako środki chemiczne? Jakie środki można stosować?
Odp.
Materiałem stosowanym na chodnikach winien być piasek.
Pytanie nr 6
Czy Wykonawca prawidłowo rozumie, że koszty zagospodarowania przetransportowanych odpadów pokrywa Zamawiający?
Odp.
Zamawiający wyjaśnia, iż koszty zagospodarowania odpadów poniesie wykonawca.
Pytanie nr 7
Zamawiający na potrzeby przetargu podał szacunkową wielkość 2.000 m3 do transportu. Czy Wykonawca prawidłowo rozumie, że jest to łączna – na cały okres związania ofertą – liczba kilometrów jakie będzie musiał wykonać Wykonawca w transporcie? Wnosimy o doprecyzowanie tych danych o podanie szacunkowych ilości takich zleceń i szacunkowej odległości do punktu, do którego ten transport Zamawiający będzie zlecał.
Odp.
Zamawiający informuje, iż nie jest znana ilość zleceń, a podana wartość metrów jest wartością w skali roku.
Pytanie 8
Jakie wymogi musi spełniać samochód – zamiatarka - aby Zamawiający uznał, że jest „duży” ?
Odp.
Przez zamiatarkę dużą rozumie się zamiatarkę o pojemności 7-9m3.
Pytanie 9
Czy Wykonawca prawidłowo rozumie, że ma dysponować magazynem do przechowywania środków chemicznych, soli min. 1500 ton, to oznacza to, że Zamawiający w ten sposób określa wielkość magazynu, czy Zapisem tym Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował takim zapasem?
Odp.
Zamawiający informuje, iż wartość ta odnosi się do zapasu.
Pytanie 10
Wnosimy o potwierdzenie, że Pełnomocnik – osoba fizyczna – wskazany przez Konsorcjantów / Wykonawcę nie musi przedkładać tych dokumentów do Wykonawca. Na ten moment zapis w dokumentacji przetargowej nie jest dla Wykonawcy jasny.
Odp.
Zamawiający informuje, iż wymogi dotyczące pełnomocnika będącego osobą fizyczną reprezentującego konsorcjum są identyczne z wymogami wobec innych przypadków wystąpienia pełnomocnika.
Pytanie 11
Wykonawca wskazuje, że pkt 10 dot. zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa jest nieaktualny. W związku z nowym brzmienie ustawy Wykonawcy obecnie są zobowiązani najpóźniej w dniu składania ofert wykazać, że zastrzeżenie tajemnicy jest zasadne. Wnosimy o doprecyzowanie dokumentacji przetargowej w tym zakresie, gdyż zawarte w niej pouczenie wprowadza w błąd.
Odp.
Zamawiający informuje o zaktualizowaniu brzmienia SIWZ.
Pytanie 12
Wykonawca wskazuje, że dokumentacja przetargowa zawiera odniesienie do nieaktualnej treści art 46 ust 4a ustawy Pzp. Czy w związku z powyższym podanie żądanej przez Zamawiającego treści w gwarancji wadialnej będzie traktowane jako treść prawidłowa i tylko wówczas gwarancja wadialne będzie uznana za poprawną?
Odp.
Zamawiający informuje o zaktualizowaniu brzmienia SIWZ.
Pytanie 13
Wykonawca wnosi o wyjaśnienie treści wzoru umowy § 2 pkt 2 lit. l i pkt 3 lit f. Czy podane tam szacunkowe wielości odnoszą się do każdego miesiąca czy do roku? Co ma na myśli Zamawiający pisząc „tereny dodatkowe”? Wykonawca wskazuje, że zgodnie z ustawą, umowa w zakresie w jakim odbiega od SIWZ jest nieważna. Wnosimy o doprecyzowanie dokumentacji przetargowej.
Odp.
Zamawiający informuje, iż podane wartości odnoszą się do miesiąca. Przez tereny pozostałe rozumie się tereny niewymione w załącznikach, na których usługa będzie realizowana zgodnie z zapotrzebowaniem interwencyjnym.
Pytanie 14
Wykonawca wnosi o wykaśnienie treści wzoru umowy § 2 pkt 3 lit j mówiący o tym, że meldunki mają być składane do 8.00. Czy Zamawiającemu chodzi o godzinę 8.00 rano dnia następnego za dzień poprzedni, czy o godz. 20.00 danego dnia ?
Odp.
Przez 8:00 rozumie się godzinę 8:00 rano dnia następnego.
Pytanie 15
Wykonawca wnosi o wyjaśnienie treści wzoru umowy § 2 ust. 4. Kiedy mamy do czynienia z właściwą technologią? Jak Zamawiający chce to weryfikować?
Odp.
Przez niewłaściwę technologię rozumie użycie zbyt małej ilości środków chemicznych, niezgodnie ze soecyfikacją, narażając Zamawiającego na zastosowanie dodatkowej krotności.
Pytanie 16
Wykonawca wnosi o wyjaśnienie treści wzoru umowy § 5 ust. 3. W jakich okolicznościach Zamawiający przewiduje odbiory codzienne?
Odp.
Zamawiający informuje o usunięciu tego zapisu ze wzrou umowy.
Pytanie 17
Wykonawca wskazuje na nieprecyzyjność dokumentacji przetargowej. Jeżeli bowiem zajdzie konieczność wykonywania zamówienia tak jakby zaczęła się już akcja zimowa np. Niepsodziewane opady śniegu, a Zamawiający nie zmieni oficjalnie terminu ani zlecenia z zakcji letniej na zimowe, to Wykonawca obawia się sporu co do wysokości faktury za świadczone usługi. Zdaniem Wykonawcy to Wykonawca jako profesjonalista powinien decydować o tym, czy ma już do czynienia z letnim, czy zimowym oczyszczaniem ulic. Zamawiający tak skonstruował SIWZ, że pozostawia sobie decyzyjność, co może prowadzić do licznych sporów na etapie realizacji umowy. Wnosimy o doprecyzowanie, jakie mechanizmy ma zamiar stosować Zamawijacy aby do takich watpliwości nie dopuścić.
Odp.
Zamawiający informuje, iż kwestia ta będzie rozstrzygana telefonicznie lub mailowo.
Pytanie 18
Zdaniem Wykonawcy § 6 ust. 2 i 3 wzoru umowy powinien zostac usunięty. Jeżeli Wykonawca prawidłowo rozumie zawartość dokumentacji przetargowej to ceny są podane – i tak też jest rozliczana usługa – za każdy metr. Wynagrodzenie nie jest zatem ryczałtowe.
Skoro wynagrodzenie liczone jest od metra, to Wykonawca wnosi o wyjaśnienie co w przypadku gdy przewidziana przez Zamawiającego cena w uchwale budżetowej za dany rok miałaby zostać wyczerpana np. w 10 miesiącu danego roku ?
Wnosimy o doprecyzowanie dokumentacji przetargowej w tym zakresie.
Odp.
Zamawiający wstrzyma wykonanie umowy na okres wystąpienia braku środków.
Pytanie 19
W związku ze wskazaniem przez Zamawiajacego, iż podstawą do wystawienia faktury będą protokoły wnosimy o dodanie zapisu, z którego będzie jednoznacznie wynikać, że w sytuacji sporu co do sposobu realizacji umowy strony są zobowiązane podpisać protokół odbioru częściowego co do spraw niespornych a Wykonawca ma prawo wystawić fakturę na kwotę niesporną. To pozwoli Wykonawcy zachować płynność, a Zamawiającego nie będzie narażać na odsetki karne.
Odp.
Zamawiający przychyla się do uwagi.
Pytanie 20
Wnosimy o dostosowanie treści wzoru umowy § 7 do obowiązującego brzmienia art. 142 ust 5 ustawy Pzp.
Odp.
Zmienioną treść zawierać będzie zmieniona wersja SIWZ.
Pytanie 21
Wnosimy o zmianę zapisu wzoru umowy § 8 ust. 2. Narzuca on kary rażąco wygórowane oraz niezgodne z SIWZ. Pięciokrotność normalnego wynagrodzenia to zdaniem Wykonawcy kwota rażąco wygórowana.
Odp.
Zamawiający nie przychyla się do uwagi.
Pytanie 22
Wnosimy o wyjaśnienie treści wzoru umowy § 10. Zamawiający wskazuje na zmianę realizacji prac. Czy chodzi o przesunięcie terminu końcowego? Zamawiający nie wskazał co rozumie pod tym pojęciem.
Wnosimy o wykreślenie pkt 2 lit b, pkt 3 lit d – zdaniem Wykonawcy są one niezgodne z ustawą. Zdaniem Wykonawcy nie można zmieniać OPZ o zakres prac w ten sposób, ani zlecać usług dodatkowych czy uzupełniających jeżeli nie zostały one przewidziane.
Odp.
Zamawiający informuje, iż nie jest to termin końcowy. Realizacji prac „dodatkowych” i „uzupełniających” służyć będą prace interwencyjne.
Pytanie 23
Wnosimy o zmianę treści wzoru umowy § 11. Zdaniem Wykonawcy nie odpowiada on wymogom ustawy Pzp. Zawiera albo wskazanie na zmiany nieistotne, a jeżeli są one istotne to Zamawiający nie wskazuje na niezbędne okoliczności ich zastosowania wskazane w art. 144 ustawy Pzp.
Odp.
Zamawiający uznaje, iż powżysza kwestia została opisana w umowie w sposób wyczerpujący.
Zamawiający informuje, iż zmienioną treść SIWZ zawiera plik SIWZ-zmieniony.
Uwaga.
Zamawiający informuje o zmianie terminu otwarcia ofert:
Polska-Piła: Usługi sprzątania ulic
2016/S 090-161434