Piła , dnia 19.03.2014 r.
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty
Niniejszym informuję, że w prowadzonym przez Zarząd Dróg i Zieleni w Pile postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadanie pn: ”Przebudowa ul. Podchorążych – budowa oświetlenia parkowego i sygnalizacji wzbudnej”
Zamawiający zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych dokonał wyboru jako najkorzystniejszej oferty złożonej przez Wykonawcę:
EL – SERWIS s.j. – Czarnecki & Łukasik
ul. Żwirowa 9; 64 – 920 Piła
Cena brutto – 221.630,53 zł
Przedmiotową decyzję Zamawiający uzasadnia tym, iż oferta niniejszego Wykonawcy uzyskała największą liczbę punktów w wyniku oceny przeprowadzonej przez Zamawiającego na podstawie kryterium wskazanym w niniejszym postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i uzyskała tym samym max. ilość 300pkt.
Zawarcie umowy planowane jest po dniu 24.03.2014r.
Jednocześnie Zamawiający informuje, iż w w/w ofertę złożyli następujący Wykonawcy:
1.„ELTEL ” - Spółka z o.o. ul. Albańska 17; 60 – 123 Poznań - cena brutto – 242.886,32 zł
2.Zakład Budowy i Konserwacji Urządzeń Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego – Józef Wojciechowski - Cielimowo
ul .Świerkowa 32; ; 62 – 220 Niechanowo – cena brutto – 264.594,33 zł
3.”EL – SERWIS” s.j. – Czarnecki & Łukasik ul. Żwirowa 9; 64 – 920 Piła- cena brutto – 221.630,53 zł
4.Usługowy Zakład Instalatorstwa Elektrycznego – Krzysztof Ostrowski ul. Jeziorna 59; 77 – 400 Złotów
– cena brutto – 245.937,58 zł – oferta wykonawca została odrzucona - opis pozycji kosztorysu ofertowego nie zgodny ze wzorem
Dziękujemy i zapraszamy do składania ofert .
Zamawiający informuje, iż pliki „6” i „8” zostały zamieszczone również pod nazwami „Załącznik nr. 5.1.”, „Załącznik nr 5.2.”. Ponadto Zamawiający informuje, iż sporządzone na ich na podstawie i dołączone do oferty kosztorysy ofertowe winny uwzględniać poniższe zmiany:
Oprawy uliczne 15 szt. - SELENIUM LED BGP340 LED92S/640 PSR II DM FG DDF2 48/6 (90W)
Oprawy parkowe 28szt. - StreetSaver BPP007 LED-MP/740 (39W)
Zamawiający otrzymał następujące pytanie do przetargu:
W zestawieniu podstawowych materiałów na oświetlenie w pozycji nr 22 jest - Słup oświetleniowy parkowy KROMISS-BIS OSL-50/4 o wys. 5 metrów kpl. 69. natomiast w kosztorysie i opisie nie ma takiej pozycji ani opisu tych slupow. Prosze o wytlumaczenie skad wziely sie te slupy i czego dotyczą.
Odpowiedź Zamawiającego:
Ilość słupów aluminiowych oświetleniowych – parkowych należy przyjąć 28 szt. (poz. 14 w przedmiarze robót i kosztorysie ofertowym).
Zamawiający informuje, iż otrzymał pytania do przetargu:
PYTANIE NR 1
Proszę o zmianę wymogu gwarancji wykonawcy na gwarancję producenta – w zakresie gwarancji dotyczącej słupów oświetleniowych, co w należyty sposób zabezpieczy interesy Zamawiającego, a tym samym pozwoli na bezpieczną eksploatację zgodną z zaleceniami producentów słupów oświetleniowych.
Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia 60 miesięcznej gwarancji, rękojmi na wykonane prace oraz materiały budowlane. W bardzo wielu przypadkach słupy inne niż kompozytowe standardowo posiadają 24 miesięczna gwarancję, która jest dodatkowo ograniczana przez klauzulę producenta – dlaczego Zamawiający nie może wprowadzić wymogu gwarancji producenta dotyczącej słupów oświetleniowych aby uzyskać pełną ochronę?
Każdy Zamawiający – może zawierać takie postanowienia, które odzwierciedlają jego obiektywne potrzeby. Jednym z wymogów, które Zamawiający powinien postawić, aby zabezpieczyć jakość a nawet możliwość świadczenia gwarancji w przypadku słupów oświetleniowych – jest wymaganie gwarancji producenta a nie wykonawcy. Dotyczy to zwłaszcza gwarancji obejmującej korozję słupów. Wymaganie gwarancji producenta jest zasadne z następujących powodów:
Istotne jest również, aby gwarancja obejmowała wszelkie wady i usterki słupów jakie mogą pojawić się w trakcie ich eksploatacji i nie zawierała warunków ograniczających uprawnienia Zamawiającego.
Przykładowo – szkodliwe dla Zamawiających są wyłączenia producentów dotyczące braku odporności powłoki cynkowej na urynę zwierząt, kwasy o silnym stężeniu oraz niektóre środki chemiczne. Ponadto producenci wyłączają odpowiedzialność w sytuacji braku czynności konserwacyjnych - jeżeli konieczność konserwacji wyrobu wynika z jego właściwości. Ograniczenia wynikają również z „nietypowych czynników zewnętrznych występujących na obszarze lokalizacji konstrukcji (środowiskowych, atmosferycznych np. zawilgocenie i mgła solna występująca do kilkunastu metrów od krawędzi jezdni), które nie zostały określone przez Nabywcę w warunkach zamówienia”.
Reasumując – Zamawiający może w pełni zabezpieczyć się przed problemami w realizacji uprawnień wynikających z gwarancji żądając jako elementu dodatkowego 3 letniej bezwarunkowej gwarancji producenta dotyczącej słupów oświetleniowych. Zamawiający nie powinien liczyć na to, ze wykonawca dwa lata dłużej będzie podjeżdżał, naprawiał i malował słupy albo je wymieniał – powinien zagwarantować to sobie w pełny sposób – poprzez gwarancję producenta.
PYTANIE NR 2
Czy zamawiający dopuści zastosowanie słupa oświetleniowego z kompozytu produkowanego i dopuszczonego do stosowania zgodnie z normą PN-EN 40-7 o unikalnych cechach i właściwościach oraz 10-cio letnim okresem gwarancji dla słupów wkopywanych w grunt?
Zalet słupów kompozytowych jest wiele, warto przytoczyć kilka z nich:
W przypadku zastosowania słupów stalowych istnieje konieczność pokrywania ich specjalnymi farbami i powłokami antykorozyjnymi. Koszt takich prac konserwacyjnych w ciągu 10 lat wynosi nawet 900zł
Aby zabezpieczyć słupy stalowe i aluminiowe przed korozją producenci zalecają ich malowanie specjalnymi farbami do pewnej ich wysokości. Słupy stalowe i aluminiowe wymagają stałej konserwacji i dodatkowych zabezpieczeń, co ma wpływ na cenę tych produktów (koszt jednorazowego przeglądu słupa stalowego i wystawienie świadectwa potwierdzającego właściwe działanie i odpowiedni stan powierzchni oraz wnętrza słupa może wynosić ok. 50zł). Częstym zjawiskiem jest także zjawisko „punktu rosy”, które powoduje „psucie się” materiału od środka
Do wytworzenia materiałów kompozytowych konieczna jest energia pochodząca obecnie niemal w całości ze źródeł nieodnawialnych, których wykorzystanie powoduje emisję gazów cieplarnianych. Jednak zużycie energii oraz emisja gazów do atmosfery byłyby jeszcze wyższe, jeśli produkty z materiałów kompozytowych zostałyby zastąpione materiałami alternatywnymi. Zastępując tradycyjne materiały konstrukcyjne znajdujące zastosowanie w różnych dziedzinach gospodarki, materiałami kompozytowymi możemy przyczynić się do ograniczenia zużycia energii oraz poziomu emisji gazów cieplarnianych. Wskaźnik emisji 1kg CO2 na 1kg stali wynosi 4,25, betonu 0,55 a kompozytu 0,59. W przeliczeniu na wagę słupa oświetleniowego o wysokości 9m wskaźnik emisji CO2 daje następujące wartości: słup stalowy – 552,50, słup betonowy – 482,90, słup kompozytowy – 28,32.
Lekki słup kompozytowy to także oszczędności dla inwestorów związane z możliwością jednorazowego transportu większej ilości słupów, a jednocześnie w sposób istotny wpływa na redukcję emisji dwutlenku węgla.
Poniżej w tabeli przedstawiamy dane dotyczące emisji CO2 podczas transportu.
Tabela 1. Emisja CO2 podczas transportu – przykład dla słupa 6m.
|
Grubość ścianki (mm) |
Gęstość (g/m3) |
Masa (kg) |
Emisja CO2 |
Słup stalowy |
3,0 |
7,86*1 |
102 |
11,73*3 |
Słup aluminiowy |
4,2 |
2,70*2 |
49 |
5,64 |
Słup kompozytowy |
5,5 |
1,1-2,1*4 |
28 |
3,22 |
*1 – gęstość konstrukcji stali węglowej S275
*2 – gęstość stopu aluminium EN AW-6060
*3 – emisja CO2 przy transporcie jednego słupa na odcinku 1km, przy założeniu emisji dla transportu drogowego 115 gram CO2/1tona/1km
*4 – w zależności od gatunku
Produkcję słupów z kompozytów polimerowych reguluje norma europejska PN-EN 40-7 „Słupy polimerowe z kompozytów wzmacnianych włóknem szklanym – wymagania”.
Przykładowymi realizacjami wykonanymi w technologii słupów kompozytowych są:
Należy podkreślić, że Zamawiający są bardzo zadowoleni z zastosowania tej technologii.
Reasumując – dopuszczenie możliwości zastosowania słupów kompozytowych może podnieść jakość realizacji inwestycji i jednocześnie podnieść dbałość Zamawiającego o kwestie ekologiczne.
W przypadku odpowiedzi odmownej prosimy o uzasadnienie obiektywnych potrzeb Zamawiającego związanych z ograniczeniem konkurencji.
W przypadku, gdy podstawą odpowiedzi odmownej będzie brak zgody projektanta prosimy o uzasadnienie projektanta w tym zakresie oraz o informację, czy projektant złożył oświadczenie o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz czy jest osobą wpisaną do protokołu postępowania jako autor opisu przedmiotu zamówienia. Informujemy również o tym, że niezależnie, czy projektant jest osobą wpisaną do protokołu postępowania jako autor opisu przedmiotu zamówienia – osobami odpowiedzialnymi z tytułu dyscypliny finansów publicznych są pracownicy Zamawiającego oraz Kierownik Zamawiającego.
W przypadku odpowiedzi odmownej prosimy również o informację, czy projektant bądź osoba, która przygotowywała opis przedmiotu zamówienia, przeprowadziła z ramienia Zamawiającego dialog techniczny o którym mowa w art. 31a ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku, gdy nie przeprowadziła – proszę o wyjaśnienie skąd czerpała informację w zakresie opisu przedmiotu zamówienia.
Należy podkreślić, że jednym z najważniejszych obowiązków Zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest prawidłowe określenie przedmiotu zamówienia. Zgodnie z ds. 29 ust. 2 ustawy Pzp przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję. Z przepisem tym koresponduje treść ds. 7 ust. 1 Pzp, na podstawie którego zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców. Zasada wyrażona w ds. 7 ust. 1 tj. zasada uczciwej konkurencji i równego traktowania jest uważana za podstawową zasadę na gruncie prawa zamówień publicznych. Orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej oraz sądów okręgowych potwierdza, że ograniczenie uczciwej konkurencji poprzez opisanie przedmiotu zamówienia jest co do zasady niedopuszczalne, z wyjątkiem przypadków, gdy opisanie przedmiotu zamówienia wynika z obiektywnych potrzeb Zamawiającego (przykładowo – Wyrok KIO 416/13 z dnia 11 marca 2013r., Lex Polonica nr 5407726).
Zgodnie z jednolitym orzecznictwem – to na Zamawiającym ciąży ciężar udowodnienia, że ograniczenie konkurencji wynika z jego obiektywnych potrzeb – przykładowo – w wyroku z dnia 14 stycznia 2013r. KIO/2888/12 Krajowa Izba Odwoławcza wskazała, że Zamawiający ma prawo ograniczyć konkurencyjność postępowania na usługi wysoce specjalistyczne, czy spełniające podwyższone standardy, ale wyłącznie w sytuacji, gdy wykaże, że jest to uzasadnione jego obiektywnymi potrzebami.
Podkreślenia wymaga, że zarówno osoba opisująca przedmiot zamówienia, jak również Kierownik Zamawiającego – podlegają odpowiedzialności na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
„Przedmiot zamówienia powinien być opisany w sposób zobiektywizowany, jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszelkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, w szczególności niedozwolone jest takie precyzowanie przedmiotu zamówienia, które eliminowałoby z postępowania określonych wykonawców lub stwarzałoby innym pozycję uprzywilejowaną” (E. Kowalczyk – Przegląd czynów naruszenia dyscypliny finansów publicznych” Warszawa, 2005, s. 42.
Reasumując – w sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie w stanie odpowiedzieć na przedmiotowe pytanie podając rzetelne uzasadnienie nie dopuszczenia słupów oświetleniowych wykonanych w technologii kompozytowej – może on podlegać dyscyplinie finansów publicznych oraz podlegać odpowiedzialności z tytułu niegospodarności w sytuacji gdy okaże się, że zamawiane słupy są wadliwe.
Informujemy również, że dopuszczenie słupów kompozytowych nie wywoła konieczności zmiany ofert u wykonawców zaś ewentualna zmiana przez takie dopuszczenie nie będzie skutkowała przesunięciem inwestycji w czasie. Należy podkreślić w szczególności, że elementy te nie wchodzą w zakres koniecznych uzgodnień czy decyzji, które Zamawiający ma obowiązek podejmować w tym zakresie.
Podkreślić należy również, że słupy kompozytowe mają możliwość dostosowania kolorystyki jak również wszelkich parametrów do obecnie istniejącego oświetlenia i nie spowodują żadnych różnic, które powodowałyby brak jednorodności obecnej kolorystyki czy układu oświetlenia. Jesteśmy w stanie przedstawić Państwu wszelkie możliwe rozwiązania w całkowity sposób odpowiadające obecnie istniejącej infrastrukturze.
W przypadku dopuszczenia zastosowania rozwiązań równoważnych prosimy o dokładne określenie poniższych właściwości słupów oświetleniowych (zgodnych m.in. z normą PN-EN 40):
Wybierając urządzenia do instalacji lub modernizacji oświetlenia ulicznego warto mieć świadomość jakiej klasy szczelności są m.in. słupy oświetleniowe.
Szczelność produktów ma istotny wpływ na dwa aspekty użytkowania:
W przypadku słupów oświetleniowych może dojść m.in. do porażenia prądem elektrycznym czego przyczyną jest najczęściej woda, ale także np. przypadkowo wsunięte w szczeliny i otwory kawałki przewodów lub drutów.
Szczelność obudowy urządzenia (wg normy PN-EN 60529) określana jest klasą IP, co oznacza stopień ochrony zapewnianej przez obudowę przed wnikaniem obcych ciał stałych oraz przed wnikaniem wody i szkodliwymi jej skutkami. Badania szczelności urządzeń przeprowadzane są w laboratoriach wyposażonych w specjalne urządzenia pomiarowe. Im wyższy wskaźnik IP tym lepiej dla użytkownika. Dla przykładu IP 44 oznacza ochronę przed wtargnięciem ciał o wielkości ponad 1 mm (np. cienkie narzędzia, cienki przewód) oraz ochronę przed kroplami padającymi pod dowolnym kątem, ze wszystkich stron (np. deszcz).
Dane te są niezbędne do przygotowania oferty a także do prawidłowej oceny i porównania złożonych ofert.
PYTANIE NR 3
W związku z brakiem informacji w tym zakresie w SIWZ, prosimy o podanie oczekiwanych wartości klasy IP oraz klasy IK dla słupów oświetleniowych.
Wybierając urządzenia do instalacji lub modernizacji oświetlenia ulicznego warto mieć świadomość jakiej klasy szczelności są m.in. słupy oświetleniowe.
Szczelność produktów ma istotny wpływ na dwa aspekty użytkowania:
W przypadku słupów oświetleniowych może dojść m.in. do porażenia prądem elektrycznym czego przyczyną jest najczęściej woda, ale także np. przypadkowo wsunięte w szczeliny i otwory kawałki przewodów lub drutów.
Szczelność obudowy urządzenia (wg normy PN-EN 60529) określana jest klasą IP, co oznacza stopień ochrony zapewnianej przez obudowę przed wnikaniem obcych ciał stałych oraz przed wnikaniem wody i szkodliwymi jej skutkami. Badania szczelności urządzeń przeprowadzane są w laboratoriach wyposażonych w specjalne urządzenia pomiarowe. Im wyższy wskaźnik IP tym lepiej dla użytkownika. Dla przykładu IP 44 oznacza ochronę przed wtargnięciem ciał o wielkości ponad 1 mm (np. cienkie narzędzia, cienki przewód) oraz ochronę przed kroplami padającymi pod dowolnym kątem, ze wszystkich stron (np. deszcz).
Dodatkowym parametrem jest klasa IK, która zgodnie z normą NF EN 50 102, określa wytrzymałość mechaniczną czyli stopień ochrony przed uderzeniem. Słupy oświetleniowe powinny charakteryzować się wskaźnikiem IK10.
PYTANIE NR 4
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zasady „jedynego kryterium najniższej ceny” na zastosowanie obok kryterium cenowego następujących kryteriów oceny ofert :
Kryterium I :
Kosztu eksploatacji słupa w skali roku :
„Koszt eksploatacji słupa w skali roku:
Ke = Keb / Ken × 10 pkt
Gdzie:
K – zadeklarowany koszt eksploatacji (cena za dwukrotny przegląd i wystawienie świadectwa potwierdzającego właściwe działanie i odpowiedni stan powierzchni oraz wnętrza słupa) :
Ken – zadeklarowany koszt eksploatacji z najkorzystniejszej oferty
Keb – zadeklarowany koszt eksploatacji z badanej oferty.”
Kryterium II :
Oferowany okres gwarancji producenta słupa obejmująca gwarancję antykorozyjną na oferowany rodzaj słupa.
Przykład :
„Gwarancja Producenta
„GP”: waga kryterium 10%;
GP = GPb / GPn × 10 pkt
Gdzie:
GP - liczba punktów przyznanych w tym kryterium badanej ofercie
GPb – okres gwarancji producenta z badanej oferty
GPn – okres gwarancji producenta najkorzystniejszej oferty w tym kryterium”
Kryterium III (ekologiczne):
Kryterium metody produkcji, w tym emisja CO2 w czasie produkcji słupów ze wskazanych materiałów :
Wykonawca wskaże, w jakiej technologii wytwarzane są oferowane słupy oświetleniowe oraz oszacuje i poda ilość wytwarzanego CO2 w trakcie procesu emisji, punkty zostaną przyznane za: najniższą emisję CO2 w trakcie procesu produkcji .
Kryterium:
Wskaźnik emisji 1kg CO2 na 1kg gotowego surowca
Przykład:
„Emisja 1kg CO2 na 1kg gotowego surowca”
„EM”: waga kryterium 10%;
EM = EMb / EMn × 10 pkt
Gdzie:
EM - liczba punktów przyznanych w tym kryterium badanej ofercie
EMb – emisja CO2 z badanej oferty
EMn – emisja CO2 z najkorzystniejszej oferty w tym kryterium”.
Kryterium IV (ekologiczne):
Kryterium kosztu utylizacji słupa:
Wykonawca wskaże, w jakiej cenie deklaruje dokonanie utylizacji słupa tzn. odebranie go od Zamawiającego na jego żądanie oraz przedstawienie dokumentacji potwierdzającej zutylizowanie słupa.
„Koszt utylizacji słupa”:
K= Kub / Kun × 10 pkt
Gdzie:
K – zadeklarowany koszt utylizacji (cena za odebranie słupa, zutylizowanie i przedstawienie dokumentów potwierdzających utylizację) :
Kun – zadeklarowany koszt utylizacji z najkorzystniejszej oferty
Kub – zadeklarowany koszt utylizacji z badanej oferty.”
Kryterium V (ekologiczne):
Kryterium wagi słupa (uzasadnione mniejszą emisją CO2 przy braku użycia ciężkiego sprzętu przy instalacji oraz mniejszemu zużyciu paliwa do transportu słupów):
Przykład:
„Waga słupa” - kryterium 10%;
W = Wb / Wn × 10 pkt
Gdzie:
W - liczba punktów przyznanych w tym kryterium badanej ofercie
Wn – waga słupa z najkorzystniejszej oferty w tym kryterium
Wb – waga słupa z badanej oferty ”.
Odpowiedzi:
Pytanie 1
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę okresu gwarancji określonego w dokumentach przetargowych.
Pytanie 2
Zamawiające nie dopuszcza możliwości zastosowanie słupów z kompozytów zamiast słupów oświetleniowych aluminiowych.
Pytanie 3
Oczekiwana wartość klasy IP nie mniej niż IP50. Oczekiwana wartość IK nie mniej niż IK 08.
Pytanie 4
Zamawiający nie wyraża zgody na zamianę ustalonych kryteriów oceny oferty.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 67560 - 2014 data 27.02.2014 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Zarząd Dróg i Zieleni w Pile, ul. gen. Władysława Andersa 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 67 212 34 25, fax. 67 212 46 81.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.03.2014 godzina 09:00, miejsce: Sekretariat Zarządu Dróg i Zieleni w Pile, ul. gen Władysława Andersa 10, 64-920 Piła..
W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.03.2014 godzina 09:00, miejsce: Sekretariat Zarządu Dróg i Zieleni w Pile, ul. gen Władysława Andersa 10, 64-920 Piła..
W związku z powyższą zmianą odpowiedniej zmianie uległa treść SIWZ. Zmienioną treść SIWZ zawiera plik „siwz-zmieniony”.
Zamawiający informuje o zmianie przedmiotu zamówienia w następującym zakresie
Uwaga!
Plik treści SIWZ stanowi załącznik niniejszego ogłoszenia, załączony u dołu ogłoszenia.
Uwaga!
Zamawiający zastrzega możliwość zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu. W celu uniknięcia pomyłek w składanych ofertach prosimy o śledzenie na bieżąco zmian treści ogłoszenia.
Przebudowa ul. Podchorążych - budowa oświetlenie parkowego i sygnalizacji wzbudnej
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg i Zieleni w Pile, ul. gen. Władysława Andersa 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 67 212 34 25, faks 67 212 46 81.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdiz.pila.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ul. Podchorążych - budowa oświetlenie parkowego i sygnalizacji wzbudnej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa oświetlenia parkowego przy ścieżce rowerowej. Przebudowa istniejącego oświetlenia drogowego. Budowa sygnalizacji wzbudnej: - montaż sterownika, - budowę kanalizacji dla kabli sterowniczych i sygnalizacyjnych ze studzienkami, - montaż słupów z sygnalizatorami i przyciskami zgłoszeniowymi pieszych, - rozprowadzenia obwodów kablowych sterowników do sygnalizatorów. Opis przedmiotu zamówienia zawierają także załączniki do SIWZ..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.99.60.00-5, 45.23.32.94-6, 45.10.00.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.07.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: brak.
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał lub wykonuje co najmniej 2 zadania o łącznej wartości minimum 400 000,00 zł odpowiadające usługom stanowiącym przedmiot niniejszego zadania z podaniem ich przedmiotu i wartości, daty i podmiotu na rzecz którego zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 300 000,00 zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu 2. Oferta na formularzu ofertowym o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik nr 1 3. Uproszczony kosztorys ofertowy sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 5.1., 5.2. 4. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia o treści określonej w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zgodnie z projektem umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdiz.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Sekretariat Zarządu Dróg i Zieleni w Pile, ul. gen Władysława Andersa 10, 64-920 Piła.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.03.2014 godzina 09:00, miejsce: Sekretariat Zarządu Dróg i Zieleni w Pile, ul. gen Władysława Andersa 10, 64-920 Piła.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: .
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Dokumenty do pobrania: | |
![]() | Załącznik nr 5.2. (wprowadził: Piotr Ziółkowski 2014-03-14 10:42:40) rozmiar pliku: 72.3Kb |
![]() | Załącznik nr 5.1. (wprowadził: Piotr Ziółkowski 2014-03-14 10:42:15) rozmiar pliku: 79.6Kb |
![]() | siwz-zmieniony (wprowadził: Piotr Ziółkowski 2014-03-04 11:11:46) rozmiar pliku: 189.8Kb |
![]() | siwz (wprowadził: Piotr Ziółkowski 2014-02-27 15:12:07) rozmiar pliku: 188.8Kb |
![]() | 16 (wprowadził: Piotr Ziółkowski 2014-02-27 15:11:51) rozmiar pliku: 158.8Kb |
![]() | 15 (wprowadził: Piotr Ziółkowski 2014-02-27 15:11:22) rozmiar pliku: 253.4Kb |
![]() | 14 (wprowadził: Piotr Ziółkowski 2014-02-27 15:11:13) rozmiar pliku: 607.2Kb |
![]() | 13 (wprowadził: Piotr Ziółkowski 2014-02-27 15:11:02) rozmiar pliku: 1Mb |
![]() | 12 (wprowadził: Piotr Ziółkowski 2014-02-27 15:10:49) rozmiar pliku: 1Mb |
![]() | 11 (wprowadził: Piotr Ziółkowski 2014-02-27 15:10:16) rozmiar pliku: 843.6Kb |
![]() | 10 (wprowadził: Piotr Ziółkowski 2014-02-27 15:10:00) rozmiar pliku: 168.1Kb |
![]() | 9 (wprowadził: Piotr Ziółkowski 2014-02-27 15:09:19) rozmiar pliku: 195.4Kb |
![]() | 8 (wprowadził: Piotr Ziółkowski 2014-02-27 15:08:53) rozmiar pliku: 72.3Kb |
![]() | 7 (wprowadził: Piotr Ziółkowski 2014-02-27 15:08:31) rozmiar pliku: 255.8Kb |
![]() | 6 (wprowadził: Piotr Ziółkowski 2014-02-27 15:08:16) rozmiar pliku: 79.6Kb |
![]() | 5 (wprowadził: Piotr Ziółkowski 2014-02-27 15:07:54) rozmiar pliku: 564.6Kb |
![]() | 4 (wprowadził: Piotr Ziółkowski 2014-02-27 15:07:31) rozmiar pliku: 1.7Mb |
![]() | 3 (wprowadził: Piotr Ziółkowski 2014-02-27 15:07:06) rozmiar pliku: 244.5Kb |
![]() | 2 (wprowadził: Piotr Ziółkowski 2014-02-27 15:06:51) rozmiar pliku: 1.8Mb |
![]() | 1 (wprowadził: Piotr Ziółkowski 2014-02-27 15:06:21) rozmiar pliku: 8.7Mb |
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office |