Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Zarząd Dróg i Zieleni w Pile
Szukaj

Przetargi zakończone: Przebudowa ul. Bydgoskiej w Pile - II etap

rok: 2016

Piła , dnia  09.02.2016 r

 

Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej  oferty

 

Niniejszym informuję, że w prowadzonym przez Zarząd Dróg i Zieleni w Pile postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania  pn: „Przebudowa ul. Bydgoskiej w Pile – II etap ”

Zadanie nr I – odcinek od ul. Roosevelta do ul. Kusocińskiego łącznie ze skrzyżowanie m z ul. Kusocińskiego i ul. Okólną

Zadanie nr II – sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych i rowerzystów ul. Bydgoska 79

 

 

Zamawiający zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych dokonał wyboru jako najkorzystniejszej oferty złożonej przez:

                                                                                                                                                                        

Zadanie nr I

 STRABAG Spółka z o.o.

ul. Parzniewska 10; 05 – 800 Pruszków

Cena brutto – 3.547.204,38 zł

Okres rękojmi – 5 lat

 

Zadanie nr II

Roboty Drogowo Budowlane – Jacek Karpiński

Ul. Norwida 9; 77 – 400 Złotów

Cena brutto – 73.166,60

Okres rękojmi – 5 lat

 

Przedmiotową  decyzję Zamawiający uzasadnia tym, iż oferty  niniejszych   Wykonawców   uzyskały największą liczbę punktów w wyniku oceny przeprowadzonej przez Zamawiającego na  podstawie  kryteriów  wskazanych  w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

 

Jednocześnie Zamawiający informuje, iż w w/w przetargu  ofertę złożyli następujący Wykonawcy

 

1.Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A. Kobylarnia 8; 86 – 061 Brzoza – zadanie I - cena 3.937.749,63 zł; okres rękojmi – 5 lat ; 90,58 pkt

2. Konsorcjum: Trakcja PRKiL S.A. ul. Złota 59 XIII p.; 00 – 120 Warszawa – Lider

    Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Spółka z o.o. ul. Produkcyjna 102; 15 – 680 Białystok –

    Partner- zadanie  I – cena 3.608.999,22 zł; okres rękojmi – 5 lat ; 98,37 pkt; zadanie II – cena –

 83.268,84 zł; okres rękojmi – 5 lat; 88,47 pkt

3.EUROVIA POLSKA S.A. Bielany Wrocławskie ul. Szwedzka 5; 55 – 040 Kobierzyce – zadanie I – cena – 4.502.184,17 zł; okres rękojmi – 5 lat; 79,85 pkt; zadanie II – cena – 84.107,40 zł; okres rękojmi – 5 lat ; 87,64 pkt

4.STRABAG Spółka z o.o. ul. Parzniewska 10; 05 – 800 Pruszków – zadanie I – cena 3.547.204,38 zł; okres rękojmi – 5 lat; 100,00 pkt

5.Konsorcjum: ASTA – BUD Spółka z o.o. ul. Podgórna 12; 64 – 920 Piła – Lider

   POL – DRÓG Drawsko Pomorskie S.A. ul. Podmiejska 2; 78 – 500 Drawsko Pomorskie – Partner – zadanie I – cena – 3.895.392,15 zł; okres rękojmi – 5 lat; 91,15 pkt; zadanie II – cena – 87.835,71 zł; okres rękojmi – 5 lat; 84,13 pkt

6. Konsorcjum: INTERKOM Roboty Drogowo Mostowe Spółka z o.o. ul. W. Polskiego 10; 64 – 800

      Chodzież – Lider

       INFRAKOM Spółka z o.o. ul. Nowowiejskiego 4; 64 – 000 Kościan – Partner – zadanie I – cena- 3.914.488,49 zł; okres rękojmi – 5 lat; oferta odrzucona – brak kosztorysu ofertowego – kanalizacja deszczowa

7.SKANSKA S.A. ul. gen. Zajączka 9; 01 – 518 Warszawa- zadanie I – cena 3.562.825,90 zł; okres rękojmi – 5 lat; 99,58 pkt

8.Roboty Drogowo Budowlane  Jacek Karpiński  ul. Norwida 9; 77 – 400 Złotów- zadanie I – 3.678.940,28 zł; okres rękojmi – 5 lat; 96,60 pkt; zadanie II- cena- 73.166,60 zł; okres rękojmi – 5 lat; 100,00 pkt

 

 

 Dziękujemy i zapraszamy do składania ofert

 

 


 

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 1317 - 2016 data 08.01.2016 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Zarząd Dróg i Zieleni w Pile, ul. gen. Władysława Andersa 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 67 212 34 25, fax. 67 212 46 81.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.1).
  • W ogłoszeniu jest: III.1) WADIUM Informacja na temat wadium: 50 000,00 zł - dotyczy zadania I.
  • W ogłoszeniu powinno być: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium..

 

W związku z powyższym odpowiedniej zmianie treść SIWZ. Zmienioną treść zawiera plik siwz-zmieniony 4.

 

 


 

Uwaga!

Zamawiający informuje, iż zamieszczone dnia 29.01.2016r. przedmiary robót kanalizacji deszczowej i sieci gazowej stanowią uzupełnienie wcześniej udzielonych odpowiedzi i nie stanowią wzoru do sporządzenia kosztorysów ofertowych.

 


 

Zamawiający informuje o uzupełnieniu ogłoszenie o pliku przedmiarów robót  sieci gazowej i kanalizacji deszczowej.

 

 


 

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 1381 - 2016 data 08.01.2016 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Zarząd Dróg i Zieleni w Pile, ul. gen. Władysława Andersa 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 67 212 34 25, fax. 67 212 46 81.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
  • W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.01.2016 godzina 09:00, miejsce: Sekretariat Zarządu Dróg i Zieleni w Pile, ul. gen. Władysława Andersa 10, 64-920 Piła.

W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.02.2016 godzina 09:00, miejsce: Sekretariat Zarządu Dróg i Zieleni w Pile, ul. gen. Władysława Andersa 10, 64-920 Piła.


 

Uwaga!

Zamawiający informuje o zmianie treści wzoru kosztorysów branży wodociągowej, telekomunikacyjnej i drogowej. Zmienioną treść zawierają pliki zamieszczone w dziale SIWZ oraz poniżej ogłoszenia.

 


 

Uwaga!

W związku ze zmianą przedmiotu umowy oraz w związku ze zmianą terminu składania i otwarcia ofert, odpowiedniej zmianie ulega treść SIWZ. Zmienioną treść zawiera plik SIWZ-zmieniony 3.

 


 

Uwaga!

 

Zamawiający informuje, iż w trakcie realizacji robót wykonawca zobowiązany będzie udostępnić plac budowy gestorowi sieci wodociągowej, celem realizacji robót na tej sieci.

 


 

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 1431 - 2016 data 08.01.2016 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Zarząd Dróg i Zieleni w Pile, ul. gen. Władysława Andersa 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 67 212 34 25, fax. 67 212 46 81.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
  • W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.01.2016 godzina 09:00, miejsce: Sekretariat Zarządu Dróg i Zieleni w Pile, ul. gen. Władysława Andersa 10, 64-920 Piła.
  • W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.03.2016 godzina 09:00, miejsce: Sekretariat Zarządu Dróg i Zieleni w Pile, ul. gen. Władysława Andersa 10, 64-920 Piła.
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.1.4).
  • W ogłoszeniu jest: Zadanie I. Odcinek od ul. Roosevelta do ul. Kusocińskiego łącznie ze skrzyżowaniem z ul. Kusocińskiego i ul. Okólną obejmuje: - wycinkę drzew i krzewów kolidujących z zakresem przebudowy drogi, - przebudowę skrzyżowania z ul. Kusocińskiego i ul. Okólną na skrzyżowania typu małe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 40m wraz z przebudową odcinków wlotów na skrzyżowanie, - budowę i przebudowę zjazdów, - budowę i przebudowę zatok autobusowych, - budowę wysp rozdzielających i azyli dla pieszych, - budowę i przebudowę ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych i chodników, - wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni oraz wzmocnienie istniejącej konstrukcji nawierzchni ul. Bydgoskiej - budowę i przebudowę odwodnienia, - budowę i przebudowę oświetlenia, - przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej kolidujących z zakresem przebudowy (kanalizacja deszczowa, sieć wodociągowa i gazowa, sieć elektroenergetyczna nn i SN, oświetlenie drogowe, sieć teletechniczna, sygnalizacja świetlna), - roboty wykończeniowe w tym humusowanie oraz obsianie mieszankami traw, - nasadzenia zieleni, - urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu. Zadanie II. Sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych i rowerzystów ul. Bydgoska 79 obejmuje: - montaż przyłącza kablowego z wymienionego ZK3 na posesji 79 do szafki ZKP, - zasilanie projektowanego sterownika sygnalizacji z szafki pomiarowej ZKP, - budowę kanalizacji kablowej i przepustów, - montaż masztów sygnalizacyjnych, - montaż urządzeń sygnalizacyjnych, - rozprowadzenie obwodów kablowych od sterownika do sygnalizatorów, - montaż wideodetektorów, - rozprowadzenie obwodów kablowych od sterownika do kamer wideo detekcji, Zadanie III. Budowa parkingu dla samochodów osobowych przy Urzędzie Kontroli Skarbowej ul. Bydgoska 105 obejmuje: - budowę jezdni manewrowej i miejsc postojowych, - budowę i przebudowę odwodnienia, - budowę i przebudowę oświetlenia, - urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu. Opis przedmiotu zamówienia zawierają także załączniki do SIWZ...
  • W ogłoszeniu powinno być: Zadanie I. Odcinek od ul. Roosevelta do ul. Kusocińskiego łącznie ze skrzyżowaniem z ul. Kusocińskiego i ul. Okólną obejmuje: - wycinkę drzew i krzewów kolidujących z zakresem przebudowy drogi, - przebudowę skrzyżowania z ul. Kusocińskiego i ul. Okólną na skrzyżowania typu małe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 40m wraz z przebudową odcinków wlotów na skrzyżowanie, - budowę i przebudowę zjazdów, - budowę i przebudowę zatok autobusowych, - budowę wysp rozdzielających i azyli dla pieszych, - budowę i przebudowę ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych i chodników, - wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni oraz wzmocnienie istniejącej konstrukcji nawierzchni ul. Bydgoskiej - budowę i przebudowę odwodnienia, - budowę i przebudowę oświetlenia, - przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej kolidujących z zakresem przebudowy (kanalizacja deszczowa, sieć gazowa, sieć elektroenergetyczna nn i SN, oświetlenie drogowe, sieć teletechniczna, sygnalizacja świetlna), - budowa przyłącza wodociągowego i studni wodomierzowej, - roboty wykończeniowe w tym humusowanie oraz obsianie mieszankami traw, - nasadzenia zieleni, - urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu. Zadanie II. Sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych i rowerzystów ul. Bydgoska 79 obejmuje: - montaż przyłącza kablowego z wymienionego ZK3 na posesji 79 do szafki ZKP, - zasilanie projektowanego sterownika sygnalizacji z szafki pomiarowej ZKP, - budowę kanalizacji kablowej i przepustów, - montaż masztów sygnalizacyjnych, - montaż urządzeń sygnalizacyjnych, - rozprowadzenie obwodów kablowych od sterownika do sygnalizatorów, - montaż wideodetektorów, - rozprowadzenie obwodów kablowych od sterownika do kamer wideo detekcji. Opis przedmiotu zamówienia zawierają także załączniki do SIWZ..

 


 

Uwaga!

Zamawiający informuje o usunięciu pliku „ko wymagania ogolne” jako nieobowiązującego.

 


 

Zamawiający informuje o zamieszczeniu schematu barieru.


 

Zamawiający informuje o zamieszczeniu następujących plików u dołu ogłoszenia:

- załącznik  5.1.2 – zmieniony – wersja pdf,

- załącznik 5.1.6 – zmieniony – wersja pdf,

- załącznik  5.1.2 – zmieniony – wersja excel,

- załącznik 5.1.6 – zmieniony – wersja excel,

- rysunek szafki gazowej z reduktorem.

 


 

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 1431 - 2016 data 08.01.2016 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Zarząd Dróg i Zieleni w Pile, ul. gen. Władysława Andersa 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 67 212 34 25, fax. 67 212 46 81.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
  • W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.01.2016 godzina 09:00, miejsce: Sekretariat Zarządu Dróg i Zieleni w Pile, ul. gen. Władysława Andersa 10, 64-920 Piła.
  • W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.02.2016 godzina 09:00, miejsce: Sekretariat Zarządu Dróg i Zieleni w Pile, ul. gen. Władysława Andersa 10, 64-920 Piła.

 

 

 


 

Zamawiający informuje o zamieszczeniu treści pytań i odpowiedzi w pliku „Pytania i odpowiedzi”.

Ponadto informuje o odpowiedniej zmianie treści SIWZ. Zmienioną treść zawiera plik SIWZ – zmieniony 2.

Załączone pliki znajdują się na dole ogłoszenia.

  


 

W związku ze zmianą przedmiotu zamówienia Zamawiający informuje o zmianie treści SIWZ. Zmienioną treść zawiera plik siwz-zmieniony.

Ponadto Zamawiający informuje o zamieszczeniu pliku STWiORB oraz plików wzorów kosztorysów w wersji edytowalnej.

 

 


 

Numer ogłoszenia: 5907 - 2016; data zamieszczenia: 18.01.2016

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 1431 - 2016 data 08.01.2016 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Zarząd Dróg i Zieleni w Pile, ul. gen. Władysława Andersa 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 67 212 34 25, fax. 67 212 46 81.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.1.4).
  • W ogłoszeniu jest: Zadanie I. Odcinek od ul. Roosevelta do ul. Kusocińskiego łącznie ze skrzyżowaniem z ul. Kusocińskiego i ul. Okólną obejmuje: - wycinkę drzew i krzewów kolidujących z zakresem przebudowy drogi, - przebudowę skrzyżowania z ul. Kusocińskiego i ul. Okólną na skrzyżowania typu małe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 40m wraz z przebudową odcinków wlotów na skrzyżowanie, - budowę i przebudowę zjazdów, - budowę i przebudowę zatok autobusowych, - budowę wysp rozdzielających i azyli dla pieszych, - budowę i przebudowę ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych i chodników, - wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni oraz wzmocnienie istniejącej konstrukcji nawierzchni ul. Bydgoskiej - budowę i przebudowę odwodnienia, - budowę i przebudowę oświetlenia, - przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej kolidujących z zakresem przebudowy (kanalizacja deszczowa, sieć wodociągowa i gazowa, sieć elektroenergetyczna nn i SN, oświetlenie drogowe, sieć teletechniczna, sygnalizacja świetlna), - roboty wykończeniowe w tym humusowanie oraz obsianie mieszankami traw, - nasadzenia zieleni, - urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu. Zadanie II. Sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych i rowerzystów ul. Bydgoska 79 obejmuje: - montaż przyłącza kablowego z wymienionego ZK3 na posesji 79 do szafki ZKP, - zasilanie projektowanego sterownika sygnalizacji z szafki pomiarowej ZKP, - budowę kanalizacji kablowej i przepustów, - montaż masztów sygnalizacyjnych, - montaż urządzeń sygnalizacyjnych, - rozprowadzenie obwodów kablowych od sterownika do sygnalizatorów, - montaż wideodetektorów, - rozprowadzenie obwodów kablowych od sterownika do kamer wideo detekcji, Zadanie III. Budowa parkingu dla samochodów osobowych przy Urzędzie Kontroli Skarbowej ul. Bydgoska 105 obejmuje: - budowę jezdni manewrowej i miejsc postojowych, - budowę i przebudowę odwodnienia, - budowę i przebudowę oświetlenia, - urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu. Opis przedmiotu zamówienia zawierają także załączniki do SIWZ...
  • W ogłoszeniu powinno być: Zadanie I. Odcinek od ul. Roosevelta do ul. Kusocińskiego łącznie ze skrzyżowaniem z ul. Kusocińskiego i ul. Okólną obejmuje: - wycinkę drzew i krzewów kolidujących z zakresem przebudowy drogi, - przebudowę skrzyżowania z ul. Kusocińskiego i ul. Okólną na skrzyżowania typu małe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 40m wraz z przebudową odcinków wlotów na skrzyżowanie, - budowę i przebudowę zjazdów, - budowę i przebudowę zatok autobusowych, - budowę wysp rozdzielających i azyli dla pieszych, - budowę i przebudowę ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych i chodników, - wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni oraz wzmocnienie istniejącej konstrukcji nawierzchni ul. Bydgoskiej - budowę i przebudowę odwodnienia, - budowę i przebudowę oświetlenia, - przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej kolidujących z zakresem przebudowy (kanalizacja deszczowa, sieć wodociągowa i gazowa, sieć elektroenergetyczna nn i SN, oświetlenie drogowe, sieć teletechniczna, sygnalizacja świetlna), - roboty wykończeniowe w tym humusowanie oraz obsianie mieszankami traw, - nasadzenia zieleni, - urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu. Zadanie II. Sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych i rowerzystów ul. Bydgoska 79 obejmuje: - montaż przyłącza kablowego z wymienionego ZK3 na posesji 79 do szafki ZKP, - zasilanie projektowanego sterownika sygnalizacji z szafki pomiarowej ZKP, - budowę kanalizacji kablowej i przepustów, - montaż masztów sygnalizacyjnych, - montaż urządzeń sygnalizacyjnych, - rozprowadzenie obwodów kablowych od sterownika do sygnalizatorów, - montaż wideodetektorów, - rozprowadzenie obwodów kablowych od sterownika do kamer wideo detekcji. Opis przedmiotu zamówienia zawierają także załączniki do SIWZ...
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: 1).
  • W ogłoszeniu jest: Zadanie III. Budowa parkingu dla samochodów osobowych przy Urzędzie Kontroli Skarbowej ul. Bydgoska 105 obejmuje: - budowę jezdni manewrowej i miejsc postojowych, - budowę i przebudowę odwodnienia, - budowę i przebudowę oświetlenia, - urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu.
  • W ogłoszeniu powinno być: W wyniku zmiany przedmiotu zamówienia, roboty przewidziane w zadaniu III nie są elementem tego przedmiotu..

 

 


 

Zamawiający informuje o uzupełnieniu ogłoszenia o pliki dokumentacji projektowej dotyczącej parkingu. Piki dokumentacji zostały zamieszczone w dziale SIWZ pod nazwą "2016_Bydgoska - parking".

 

 


 

 

Uwaga!

 

Pliki dokumentacji przetargowej zostały zamieszczone w dziale SIWZ pod nazwą "2016_Bydgoska"

 

Uwaga!

 

Zamawiający zastrzega możliwość zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu. W celu uniknięcia pomyłek w składanych ofertach prosimy o śledzenie na bieżąco zmian treści ogłoszenia.

 

 

 


 

Piła: Przebudowa ul. Bydgoskiej w Pile - II etap
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.-->

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
  zawarcia umowy ramowej
  ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg i Zieleni w Pile, ul. gen. Władysława Andersa 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 67 212 34 25, faks 67 212 46 81.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdiz.pila

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ul. Bydgoskiej w Pile - II etap.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie I. Odcinek od ul. Roosevelta do ul. Kusocińskiego łącznie ze skrzyżowaniem z ul. Kusocińskiego i ul. Okólną obejmuje: - wycinkę drzew i krzewów kolidujących z zakresem przebudowy drogi, - przebudowę skrzyżowania z ul. Kusocińskiego i ul. Okólną na skrzyżowania typu małe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 40m wraz z przebudową odcinków wlotów na skrzyżowanie, - budowę i przebudowę zjazdów, - budowę i przebudowę zatok autobusowych, - budowę wysp rozdzielających i azyli dla pieszych, - budowę i przebudowę ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych i chodników, - wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni oraz wzmocnienie istniejącej konstrukcji nawierzchni ul. Bydgoskiej - budowę i przebudowę odwodnienia, - budowę i przebudowę oświetlenia, - przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej kolidujących z zakresem przebudowy (kanalizacja deszczowa, sieć wodociągowa i gazowa, sieć elektroenergetyczna nn i SN, oświetlenie drogowe, sieć teletechniczna, sygnalizacja świetlna), - roboty wykończeniowe w tym humusowanie oraz obsianie mieszankami traw, - nasadzenia zieleni, - urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu. Zadanie II. Sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych i rowerzystów ul. Bydgoska 79 obejmuje: - montaż przyłącza kablowego z wymienionego ZK3 na posesji 79 do szafki ZKP, - zasilanie projektowanego sterownika sygnalizacji z szafki pomiarowej ZKP, - budowę kanalizacji kablowej i przepustów, - montaż masztów sygnalizacyjnych, - montaż urządzeń sygnalizacyjnych, - rozprowadzenie obwodów kablowych od sterownika do sygnalizatorów, - montaż wideodetektorów, - rozprowadzenie obwodów kablowych od sterownika do kamer wideo detekcji, Zadanie III. Budowa parkingu dla samochodów osobowych przy Urzędzie Kontroli Celnej ul. Bydgoska 105 obejmuje: - budowę jezdni manewrowej i miejsc postojowych, - budowę i przebudowę odwodnienia, - budowę i przebudowę oświetlenia, - urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu. Opis przedmiotu zamówienia zawierają także załączniki do SIWZ..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.00.00-1, 45.23.31.20-6, 45.23.00.00-8, 45.23.32.94-6, 45.23.32.90-8, 77.31.00.00-6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.10.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

  • Informacja na temat wadium: 50 000,00 zł - dotyczy zadania I.

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zadanie I 1. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej 2 zadania o wartości każdego minimum 3 500 000,00 zł brutto odpowiadające robotom budowlanym branży drogowej stanowiącym przedmiot niniejszego zadania, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, potwierdzone dokumentami np. protokół odbioru robót lub referencje na dowód, że roboty wskazane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone -załącznik nr 6. 2. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej 2 zadania o wartości każdego minimum 100 000,00 zł brutto odpowiadające robotom budowlanym przebudowy lub budowy kanalizacji deszczowej, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, potwierdzone dokumentami np. protokół odbioru robót lub referencje na dowód, że roboty wskazane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - załącznik nr 6. 3. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej 2 zadania o wartości każdego minimum 200 000,00 zł brutto odpowiadające robotom budowlanym budowy lub przebudowy sieci gazowej z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, potwierdzone dokumentami np. protokół odbioru robót lub referencje na dowód, że roboty wskazane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - załącznik nr 6. 4. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej 2 zadania o wartości każdego minimum 300 000,00 zł brutto odpowiadające robotom budowy lub przebudowy sieci teletechnicznej, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, potwierdzone dokumentami np. protokół odbioru robót lub referencje na dowód, że roboty wskazane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - załącznik nr 6. 5. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej 2 zadania o wartości każdego minimum 100 000,00 zł brutto odpowiadające robotom budowlanym branży energetycznej z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, potwierdzone dokumentami np. protokół odbioru robót lub referencje na dowód, że roboty wskazane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - załącznik nr 6. 6. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał lub wykonuje co najmniej 2 zadania o łącznej wartości minimum 30 000,00 zł odpowiadające usługom zakładania zieleni, z podaniem ich przedmiotu i wartości, daty i podmiotu na rzecz którego zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie - załącznik nr 7. Zadanie II Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej 1 zadanie o wartości każdego minimum 50 000,00 zł brutto odpowiadające robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zadania z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, potwierdzone dokumentami np. protokół odbioru robót lub referencje na dowód, że roboty wskazane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zadanie III Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej 1 zadanie o wartości każdego minimum 400 000,00 zł brutto odpowiadające robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zadania z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, potwierdzone dokumentami np. protokół odbioru robót lub referencje na dowód, że roboty wskazane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zadanie I Dysponowanie własnymi środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości nie mniejszej niż 2 mln PLN ( słownie: dwa miliony złotych).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

    • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu 2. Oferta na formularzu ofertowym o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik odpowiednio nr 1.1. lub 1.2. lub 1.3. 3. Uproszczony kosztorys ofertowy sporządzony zgodnie z odpowiednim załącznikiem nr 5.1. lub 5.2. lub 5.3. 4. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia o treści określonej w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1. Cena - 95
  • 2. Okres rękojmi - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z zapisami projektu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1)  Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdiz.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg i Zieleni w Pile, ul. gen. Władysława Andersa 10, 64-920 Piła.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.01.2016 godzina 09:00, miejsce: Sekretariat Zarządu Dróg i Zieleni w Pile, ul. gen. Władysława Andersa 10,64-920 Piła.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: .

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie I. Odcinek od ul. Roosevelta do ul. Kusocińskiego łącznie ze skrzyżowaniem z ul. Kusocińskiego i ul. Okólną.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie I. Odcinek od ul. Roosevelta do ul. Kusocińskiego łącznie ze skrzyżowaniem z ul. Kusocińskiego i ul. Okólną obejmuje: - wycinkę drzew i krzewów kolidujących z zakresem przebudowy drogi, - przebudowę skrzyżowania z ul. Kusocińskiego i ul. Okólną na skrzyżowania typu małe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 40m wraz z przebudową odcinków wlotów na skrzyżowanie, - budowę i przebudowę zjazdów, - budowę i przebudowę zatok autobusowych, - budowę wysp rozdzielających i azyli dla pieszych, - budowę i przebudowę ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych i chodników, - wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni oraz wzmocnienie istniejącej konstrukcji nawierzchni ul. Bydgoskiej - budowę i przebudowę odwodnienia, - budowę i przebudowę oświetlenia, - przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej kolidujących z zakresem przebudowy (kanalizacja deszczowa, sieć wodociągowa i gazowa, sieć elektroenergetyczna nn i SN, oświetlenie drogowe, sieć teletechniczna, sygnalizacja świetlna), - roboty wykończeniowe w tym humusowanie oraz obsianie mieszankami traw, - nasadzenia zieleni, - urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.00.00-1, 45.23.31.20-6, 45.23.00.00-8, 45.23.32.90-8, 77.31.00.00-6.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.10.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
    • 1. Cena - 95
    • 2. Okres rękojmi - 5

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie II. Sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych i rowerzystów ul. Bydgoska 79.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie II. Sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych i rowerzystów ul. Bydgoska 79 obejmuje: - montaż przyłącza kablowego z wymienionego ZK3 na posesji 79 do szafki ZKP, - zasilanie projektowanego sterownika sygnalizacji z szafki pomiarowej ZKP, - budowę kanalizacji kablowej i przepustów, - montaż masztów sygnalizacyjnych, - montaż urządzeń sygnalizacyjnych, - rozprowadzenie obwodów kablowych od sterownika do sygnalizatorów, - montaż wideodetektorów, - rozprowadzenie obwodów kablowych od sterownika do kamer wideo detekcji,.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.94-6.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.10.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
    • 1. Cena - 95
    • 2. Okres rękojmi - 5

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie III. Budowa parkingu dla samochodów osobowych przy Urzędzie Kontroli Celnej ul. Bydgoska 105.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie III. Budowa parkingu dla samochodów osobowych przy Urzędzie Kontroli Celnej ul. Bydgoska 105 obejmuje: - budowę jezdni manewrowej i miejsc postojowych, - budowę i przebudowę odwodnienia, - budowę i przebudowę oświetlenia, - urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.00.00-1, 45.23.31.20-6, 45.23.00.00-8, 45.23.31.90-8.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
    • 1. Cena - 95
    • 2. Okres rękojmi - 5
   

Dokumenty do pobrania:
siwz-zmieniony 4
(wprowadził: Piotr Ziółkowski 2016-02-01 14:29:57)
rozmiar pliku: 286.7Kb
Przedmiar - kanalizacja
(wprowadził: Piotr Ziółkowski 2016-01-29 13:01:40)
rozmiar pliku: 39.3Kb
Przedmiar - gaz
(wprowadził: Piotr Ziółkowski 2016-01-29 13:01:19)
rozmiar pliku: 90.7Kb
SIWZ - zmieniony 3
(wprowadził: Piotr Ziółkowski 2016-01-28 09:39:47)
rozmiar pliku: 297.1Kb
Załącznik nr 5.1.8. - zmieniony - excel
(wprowadził: Piotr Ziółkowski 2016-01-28 09:26:31)
rozmiar pliku: 38Kb
Załącznik nr 5.1.7. - zmieniony - excel
(wprowadził: Piotr Ziółkowski 2016-01-28 09:23:33)
rozmiar pliku: 28.5Kb
Załącznik 5.1.2. - zmieniony - excel
(wprowadził: Piotr Ziółkowski 2016-01-28 09:22:57)
rozmiar pliku: 72.5Kb
Załącznik nr 5.1.8. - zmieniony
(wprowadził: Piotr Ziółkowski 2016-01-28 09:22:23)
rozmiar pliku: 344.5Kb
Załącznik nr 5.1.7. - zmieniony
(wprowadził: Piotr Ziółkowski 2016-01-28 09:21:52)
rozmiar pliku: 324.5Kb
Załącznik nr 5.1.2. - zmieniony 2
(wprowadził: Piotr Ziółkowski 2016-01-28 09:21:10)
rozmiar pliku: 487.1Kb
Schemat bariery
(wprowadził: Piotr Ziółkowski 2016-01-26 10:07:41)
rozmiar pliku: 26.8Kb
Rysunek szafki gazowej z reduktorem
(wprowadził: Piotr Ziółkowski 2016-01-26 09:30:48)
rozmiar pliku: 277.1Kb
Załącznik nr 5.1.6. - zmieniony - wersja excel
(wprowadził: Piotr Ziółkowski 2016-01-26 09:29:57)
rozmiar pliku: 38.5Kb
Załącznik nr 5.1.2. - zmieniony - wersja excel
(wprowadził: Piotr Ziółkowski 2016-01-26 09:29:22)
rozmiar pliku: 71.5Kb
Załącznik 5.1.6. - zmieniony - wersja pdf
(wprowadził: Piotr Ziółkowski 2016-01-26 09:28:37)
rozmiar pliku: 337.4Kb
Załącznik 5.1.2. - zmieniony -wersja pdf
(wprowadził: Piotr Ziółkowski 2016-01-26 09:24:56)
rozmiar pliku: 450.6Kb
siwz - zmieniony2
(wprowadził: Piotr Ziółkowski 2016-01-25 14:00:30)
rozmiar pliku: 297.3Kb
Pytania i odpowiedzi
(wprowadził: Piotr Ziółkowski 2016-01-25 13:59:48)
rozmiar pliku: 168.7Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz